ایران من (۲)

من اینحا بس دلم تنگ است  

و هر سازی که می بینم بدآهنگ است ... 

 

ایران من

تلخی و شادی، ایران من

طاقچه

زندگی چیزی نیست که سر طاقچه‌ی عادت از یاد من و تو برود ....

روزگار غریب

روزگار غریبی است.

فرد هالیدی و انقلاب ایران

او انقلاب ایران را از ۶ جهت مشابه چهار انقلاب فرانسه، روسیه، چین، کوبا می دانست:

نخست این که در این انقلاب مانند همه انقلاب های مهم دیگر، همه نیروهای مخالف نظام حاکم با هم ائتلاف کردند. گروه هایی با گرایش های لیبرالیستی و مارکسیستی تا محافظه کار مذهبی تحت یک رهبری متحد شدند و نهایتا به پیروزی رسیدند.

دوم این که در این انقلاب ها، تنها بسیج مردم و عملکرد انقلابیون نبود که باعث انقلاب شد، بلکه ضعف در ساختار و به ویژه رهبری نظام حاکم هم نقش تعیین کننده ای در این زمینه داشت.

او همچنین یکی از پیامدهای همه این انقلاب ها، و از جمله انقلاب ایران را به وجود آمدن یک طبقه حاکمه دانست که از نظر اقتصادی، تحصیلی و حتی خانوادگی با هم پیوند نزدیکی دارند.

آقای هالیدی در این سمینار گفت انقلاب ایران، مانند بیشتر انقلاب های مورد بحث، در ابتدا یک انقلاب ملی گرایانه نبود و خصلتی ایدئولوژیک داشت.


منبع بی بی سی

آزادی دانشگاه آزاد

فارغ از اینکه به چه نیتی انجام شده باشه اینکه دانشگاه آزاد از دست یه مشت فاسد غارتگر و دزد آزاد شده و سرمایه‌ی دولتی به حساب می آد من رو سرشار از شادی کرد.

احمقی

از کسایی که فکر می کنن من خیلی احمقم بدم میاد.